Gedesorienteerd... - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeroen en Anne - WaarBenJij.nu Gedesorienteerd... - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jeroen en Anne - WaarBenJij.nu

Gedesorienteerd...

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Anne

13 November 2013 | Thailand, Ko Tao

Deeltje twee voor de mensen die nog niet afgehaakt zijn na ons eerste reisverslag ;)

Ja, ietwat gedesorienteerd door de hectiek van de afgelopen dagen weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen, we hebben in de paar dagen die geweest zijn meer onze tas in en uitgepakt dan in de afgelopen 10 jaar bij elkaar :S

We zijn na een aantal rondzwervingen en tussenstops aanbeland op Ko Tao, een hoofdzakelijk duikerseilandje in de Golf van Thailand. Hele relaxte sfeer hier, aangenaam om even bij te komen van de afgelopen dagen. We hebben 5 nachten achtereen in andere bedden geslapen, te beginnen met onze laatste nacht in Bangkok. We sliepen vlakbij Koh San Road, DE stek voor backpackers in Bangkok. Na een taxichauffeur of 2 de huid te hebben volgescholden (onterecht overigens), hadden we onze eerste echte guesthouse ervaring, inclusief kakkerlakken. We zaten in een supergezellig straatje met veel authentieke Thaise eettentjes en verveelde kooplieden die hun waar maar nauwelijks konden slijten. Bangkok is behalve met etenswaren ook rijkelijk bedeeld op het vlak van massagesalons. We besloten er eentje binnen te gaan en ons lichaam te onderwerpen aan een heuse full body massage. Nou, dat heeft Anne geweten.. De Thaise die haar onder handen nam had klaarblijkelijk nog niet veel klanten gehad die dag en leefde zich volledig uit. Ik, bijna in slaap gemasseerd, keek af en toe met een schuin oog opzij en zag Anne in de merkwaardigste posities met de Thaise. Ze werd ondersteboven en achterstevoren opgerold en uitgewrongen alsof ze net uit de was kwam. Mijn masseur trok zich er niets van aan en vond mij blijkbaar symphatieker. In het hokje naast ons lagen twee veel te dikke Britten waarbij we aan de hitsige geluiden te horen het idee kregen dat er meer aan de hand was dan alleen wat knedingen van rug en schouders...

Goed, volgende dag, busreisje gehad naar onze volgende bestemming, Kanchanaburi, klein stadje ten westen van Bangkok op twee uurtjes rijden. Eerst ons guesthouse betrokken met een schattig binnentuintje met houten bungalowtjes op palen in een soort grote vijver. De trein over de beroemde spoorlijn die we wilden nemen bleek alleen 's ochtends te rijden, wij balen. De volgende dag gingen we richting de jungle rafts die we geboekt hadden, waarbij bleek dat we alsnog de trein moesten nemen die we wilden. Hij vertrok weliswaar een uur te laat, maar we hadden er vrede mee. De trein leverde ons af in het stadje Nam Tok, waarna we via een taxi en een longtailboot bij onze onwijs gave verblijf midden op de snelstromende rivier aankwamen. Zoals ik al zei, heel primitief, geen elektriciteit, olielampje als enige bron van verlichting en het geluid van stromend water onder je terwijl je in slaap valt en wakker wordt. Supercool om mee te maken.

De volgende dag moesten we na een snel ontbijt en het aanschouwen van een olifant die zich kwam wassen tegenover ons hutje aan de oever en zich tegoed deed aan complete ananassen die hem waren voorgeschoteld, gingen we door naar de Erawan watervallen. Er was ons beloofd dat dit flink klimmen zou worden door haar 7 niveaus, maar dat we ook een duikje konden nemen. Dus, wandelschoenen EN zwembroek aan (geen gezicht) en lopen maar! EN HOE! Volgens mij hebben we het baanrecord, nationaal record EN wereldrecord gebroken door in twee uurtjes naar boven en naar beneden te sjeezen. De tocht was een ware surivaltoer en was even vermoeiend als fantastisch, we hebben genoten!

Vermoeid als we waren sprongen we de wagen met laadbak die ons op stond te wachten weer in die ons afleverde bij een loketje waar de de bus naar Hua Hin konden nemen, onze tussenstop op weg naar Koh Tao. In een compleet volgestouwde minibus moesten onze benen het ontgelden doordat enige strekking welhaast onmogelijk was. We waren doodvermoeid toen we in Hua Hin aankwamen, maar we moesten nog wel even de reis naar Koh Tao regelen voor de volgende dag. Toen dit gelukkig snel geregeld was hebben we ons uitgeleefd bij een uitstekende pizzeria en alsof het niet genoeg was kwam ik ook nog een Mac tegen. Ik kon me niet inhouden en ging afgeladen maar voldaan mijn stapelbed in.

De nacht deed ons goed en we waren weer klaar voor de strijd toen we wakker werden. Na een zinloze zoektocht naar voedzaam ontbijt besloten we bij de inmiddels vertrouwde Seven Eleven veel te kleffe bananencake als ontbijt te scoren. De grote touringbus stond immers al om 08:00 op ons te wachten bij de grote kloktoren in het midden van Hua Hin.

Na de bustocht van 4 uur werden we via luxe catamaran naar Koh Tao gebracht, waar we nu voor de tweede dag verblijven in een bestwel oke hostelletje. Vandaag scootertje gehuurd en het eiland verkend. Fantastisch mooi hier, kraakhelder en kalm water hier, prima sfeertje en zelfs het eten is in de haak. Morgen gaan we duiken, waarna we overmorgen doorreizen naar Koh Phangan, om daar acte de presence te geven op de full moon party met Marco en Malou, onze tennismaatjes uit het door ons zo gemiste Waddinxveen (NOT). Daarna door naar Ko Phi Phi en Ko Adang, een onaangetast eilandje die de idylische Robinson sfeer nog heeft.

Welnu mensen, ik ben helemaal klaar met dat getik op dat klotetoetsenbordje hier, dus namens mij en Anne een fijn vervolg van jullie (werk)dag, jullie horen snel weer van ons!

Sawat dii en tot de volgende keer, foto's volgen morgen!

• 13 November 2013 - 14:14

Suus :

Hoi Anne & Jeroen!
    Wat een geweldige verhalen zeg en dat terwijl jullie amper een week weg zijn! Gelukkig houden jullie een blog bij want na 4,5 maand wordt het wel heel veel om te vertellen! Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

• 13 November 2013 - 14:37

Wout:

Hoi anne en jeroen,

Mooie verhalen.Jullie hebben het volgens mij geweldig naar je zin.Blijven genieten en kijk nu al uit
    naar het volgende verhaal.Ik ga nu weer verder met werken.Haha. Gr Wout.

• 13 November 2013 - 14:56

Denise:

Super leuk om te lezen schatjes! Jeroen, ik ben benieuwd hoe lang je het posten van deze blogs nog volhoudt ;-) Maar blijf schrijven, het is net of we erbij zijn! Duikze en alvast veel plezier met jullie full moon party xxx

• 13 November 2013 - 16:56

Corrie:

He lieverds,
    Weer zo'n fantastisch verhaal, ik heb er weer van genoten! Zit bij sommige passages gierend achter mn pc.............Wat een avontuur en kijk uit naar de foto's om het plaatje compleet te krijgen.
    Liefs en kusjes

• 13 November 2013 - 17:36

Annette:

Hé Jeroen, je schrijft echt leuk, humoristisch en pakkend. Verborgen talentje :-)? Veel plezier en groetjes aan Anne xx

• 14 November 2013 - 09:31

Joy:

Ik lees met plezier jullie reisverslag. Ik ben Onderweg naar werk op een regenachtige dag...
    Dus erg leuk om julie avonturen te lezen en ben benieuwd naar de volgende reisverslagen.
    Jullie hebben de backpack traveller feeling al helemaal!
    Heel veel plezier!

Ps anne... ik zie alleen maar foto's van je in bikini!!!! Aaarghhh... jaloers! ;)
    Xoxo

• 14 November 2013 - 14:44

Anouk:

Hoi avonturiers,

Wat hebben jullie al veel gedaan en wat schrijven jullie op een ongelooflijk leuke manier zeg!

Heel veel plezier nog :)

Groetjes,
    Anouk

• 14 November 2013 - 22:13

Irene:

An en dja!!
    Wat een leuke verhalen! Klinkt echt goed..ben jaloers!
    Veel plezier op de full moon party!! :)
    xxx irene

• 15 November 2013 - 01:17

Marco:

Hahah heel herkenbaar. . Boos worden op een taxichauffeur en later het besef dat je je druk maakt om 30 eurocent. Tot zaterdag zullen er denk wat later in de middag zijn! Zet de CHANG maar alvast koud ;) gr Marco

• 15 November 2013 - 11:24

Marian:

Hey globetrotters,
    Super dat wij een beetje mee mogen genieten van jullie avontuur!de foto s en het verhaal laten zien dat jullie het in ieder geval super hebben. dus vooral blijven schrijven.
    Den en san zijn inmiddels ook op de plaats van bestemming.
    2 blogs met leuke anecdotes om te lezen de komende tijd helpt ons wel komend halfjaar door!
    Veel plezier en geniet gr.marian

• 16 November 2013 - 00:21

Marleen En Edward:

Ha Anne en Jeroen ,
    Wat een super verhaal! We zien het helemaal voor ons ,die arme Anne. Hoop dat zij geen last heeft gehad .
    Heel veel plezier !!!
    Liefs Edward en Marleen

• 17 November 2013 - 12:57

Adri & Marij:

Ha reizigers,

Wat een belevenissen in Thailand en wat een mooie verhalen.
    Jullie hebben al veel beleefd en dit is nog maar het begin.
    Jeroen je kan straks wel een boeiend reisboek schrijven met je
    geweldige schrijfstijl.
    We kijken uit naar het volgende verslag......
    Geniet van elk moment.

Adri & Marij

• 17 November 2013 - 15:53

Marjan:

Hey,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, en wat een druk programma! Jullie hebben de tijd he, dus ook relaxen haha. Kijk uit naar het volgende verhaal. Veel plezier.
    Groetjes Marjan en Pierre

• 18 November 2013 - 09:41

Corry:

Hoi lieve Anne en Jeroen,

Wat een heerlijke verhalen en wat een schrijverstalent blijkt zich nu te ontwikkelen!
    Jullie frisse en nuchtere Waddinxveense blik op de avonturen en nieuwe ervaringen doet goed en tegelijkertijd staan jullie open voor al die mooie nieuwe ervaringen: Een VERRIJKING!!
    Ja hoor, ik ga nu weer aan het werk en jullie gaan verder met het genieten van jullie droomreis.
    Bedankt voor het op de hoogte houden want we denken natuurlijk veel aan jullie.

Lieve groeten van Oma en Corry

• 20 November 2013 - 23:06

Beatrix Nieuwenhuis Leiderdorp:

Hallo Anne en Jeroen,
    Mamma stuurde me vandaag jullie mail nou zet mij maar op de lijst. genoten van jullie verslag.
    Morgen ga ik alle foto's kijken
    Jongens geniet ervan en heel veel plezier.
    Ik ben te oud maar anders...