Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen en Anne - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeroen en Anne - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Anne

08 November 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo luitjes,

Hierbij ons eerste reisverslag vanuit een snikheet Bangkok. We staan op het punt om uit te checken bij ons hotel op Silom Road in Bangkok. We hebben de eerste paar dagen doorgebracht in weelderige luxe om bij te komen van de vlucht en even lekker te acclimatiseren. Dat is goed gelukt, we zijn al aardig gewend aan de omstandigheden. Tot nu toe geen ORS of andere tabletten nodig gehad om enige vorm van race een halt toe te roepen.

Bij aankomst op het vliegveld van Bangkok werden we hartelijk opgevangen door Kim, een vriendin van Anne die hier af en aan woont. Zij begeleidde ons naar ons hotel en we hebben daarna gezellig een hapje gegeten bij een lokaal straattentje. Woensdag hebben we een dagje sightseeing gedaan waarbij we door vriendelijke maar ook zeer onvriendelijke tuktuk chauffeurs kris kros door Bangkok werden gescheurd. We hebben een aantal tempels bezocht en een aanvraag gedaan voor ons visum voor Myanmar bij de lokale ambassade hier in Bangkok. 's Avonds nog even een hapje gegeten hier in de buurt en daarna lekker gaan slapen, want we moesten de volgende dag alweer om 6 uur paraat zijn voor een fietstocht door Bangkok. En dat was me het tochtje wel. We reden door alle smalle steegjes waar alle Thai (met en zonder tanden) ons hartelijk begroetten. De geuren van het eten zijn hier onvermijdelijk; soms zeer aantrekkelijk, soms bijna tot kokhalzen aan toe. We hebben tijdens deze tocht een aantal Nederlanders ontmoet (tja, fietsen door de verkeerschaos van Bangkok, zo gek zijn alleen die Hollanders) waarbij we leuke reisverhalen uit konden wisselen. Tussendoor hebben we lekker gegeten en werden we met supersnelle longtailboten (met als chauffeur een Thai die in the Hangover heeft gespeeld) met fiets en al van hot naar het gebracht. 's Avonds hadden we afgesproken nog even langs Kim te gaan, wiens nieuwe optrekje net klaar was. We gingen diep de lokale buurten van Bangkok in, waar geen enkele toerist met foute sandalen en dito hoedje te bekennen was. Na het huisje bezichtigd te hebben liepen we over een marktje waarbij we ons lieten verleiden om iets te doen wat we van tevoren niet voor mogelijk hadden gehouden: het eten van een..... SPRINKHAAN!!! De koopman stopte het gevaarte zowat bijna in mijn mond, maar ik maakte hem duidelijk het toch liever zelf te proberen. Na enkele twijfel stopte ik het ding in mijn mond en herkauwde het ding helemaal kapot. De sappen spoten in het rond en mijn smaakpapillen kregen het zwaar te verduren. Na een minuut of 5 en 3 flessen water was het gefrituurde insect eindelijk in onze slokdarm verdwenen. Het verhaal van Anne was van soortgelijke strekking. Ach, hij was knapperig en minder vies dan we gedacht hadden en we hebben het toch maar mooi geflikt! In alle chaos zijn we vergeten er een foto van te maken.

Verder zijn we ook al druk bezig geweest met het plannen van de volgende stappen in onze reis. We gaan nu voor een nachtje naar een guesthouse in Bangkok, waarna we morgen doorreizen naar Kanchanaburi om daar de 7 watervallen van Erawan te bezoeken. Ook brengen we daar een bezoek aan de historische brug over de River Kwai. We slapen hier 1 nacht op jungle rafts op een snelstromende rivier. Heel primitief, geen elektriciteit, midden in de jungle. Beetje expeditie robinson taferelen dus. Spannend, we hebben er veel zin in. Bangkok is een bizarre stad, chaotisch en divers in alle opzichten. Leuk om gezien te hebben, maar we zijn nu toe aan een stukje natuurschoon.

Hoop dat jullie een beetje genoten hebben van onze belevenissen. Ik ga proberen wat foto's te uploaden. Daarna snel uitchecken en weer met dat gevaarte van een backpack de straat op.

Sawat dii en tot de volgende keer!

• 08 November 2013 - 09:50

Denise:

LEUK!!!!!!!!!!!!!!! Klinkt goed allemaal :D

• 08 November 2013 - 10:51

Nancy:

Hai liefies
    Wat een leuk reisverslag, ben heel blij dat jullie het zo goed hebben.
    Het is stil a d Noordkade, Renze krijgt veeeel aandacht haha.
    Straks komt Hil weer gezellig thuis.
    Op de zaak is het superrrrrdruk, de grote constructies voor Gouda zijn net de deur
    uit, ging maar net en Ed, Giovanni en Dennis zijn ze aan het plaatsen.
    Buurvrouw Vink is woensdag overleden, heb ik het ook nog druk mee gehad, die Andre
    weet van niks. Gelukkig heeft Erna het allemaal goed geregeld.
    Gisteren bij Ghita geweest in Arnhem, was gezellig maar ook verdrietig;
    Dido wil scheiden, dus ze komt over 2 weken definitief naar Ned.
    Dus het was een roerig weekje hier.
    Veel plezier op jullie verdere reis en VOORZICHTIG!
    xxxxxxxxx NANCY

• 08 November 2013 - 10:54

Marjolein:

Hoi poepkes!

Nee totaal niet genoten van jullie verhaal, hou er Please mee op!
    Echt super leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn! Als ik het goed heb gaat de volgende lichting Waddinxveen vandaag met het vliegtuig! Veel plezier straks met z'n vieren!
    Geniet eran!

Xxx

• 08 November 2013 - 13:19

Hilde:

Gadver sprinkhanen!! Haha maar wel heel leuk! Veel plezier in de jungle xxx

• 08 November 2013 - 13:49

Marleen:

Wat een avontuur en jullie zijn nog maar net begonnen ;-) prachtig om dit te lezen de rillingen lopen over me rug met die sprinkhaan.nou lieve an en Jeroen voorzichtig en heel veel plezier xxx

• 08 November 2013 - 14:11

Corrie:

He Lieverds,
    Wat een leuk verslag echt smullen brullen..............ook van die leuke details, lekker beeldend geschreven dus totaal geen moeite om me in het verhaal te plaatsen! Klinkt allemaal geweldig! Verheug me op nog veel meer verhalen. Heerlijk om zo'n reis te maken. Geniet maar lekker saampjes
    Luv jullie kusjes van ons

• 08 November 2013 - 19:03

Moll:

He Roskam,

Tip voor als je weer terug bent in Bangkok: avondje muy thai in Lumphini Stadium.

Veel plezier!

Daniel

• 09 November 2013 - 11:57

Daan:

Leuk zeg, nog maar net onderweg en al zoveel meegemaakt ! Veel plezier in de jungle en pas goed op jezelf en elkaar. Liefs uit stormachtig Voorburg :-)

• 09 November 2013 - 12:21

Marie-José:

Hallo Jeroen en Anne,

Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    In de korte tijd dat jullie er zijn al veel mee gemaakt.
    Heel veel plezier in de jungle.
    Ik ben benieuwd hoe dat bevalt daar.

xxx

• 11 November 2013 - 17:50

Ingrid Van Rijen:

Hoi Anne en Jeroen,

Wat een blog, kunnen we meelezen met jullie belevenissen. Sommige dingen herken ik, de sprinkhaan , de liggende boeddha.
    Ben best wel beetje jaloers en wat gaan jullie nog wel niet allemaal zien en beleven. Gelukkig kan ik van afstand meelezen en met je mams erover praten tijdens onze wandeltochten door Waddinxveen, met onze KEEK op de WEEK.
    Nou zorg goed voor jezelf en voor elkaar. Kijk uit naar jullie volgende reisverslag.

Liefs Ingrid

• 13 November 2013 - 00:05

Jesper Brunings:

Leuk verslag! Ik herken de verkeerschaos haha, dramatisch maar wel grappig. Bij ons ging de tuctuc chauffeur wheelies maken haha.. Verder herken ik niet zoveel van jullie bezichtigingen, want ik heb merendeels de binnenkant van clubs en barretjes gezien haha, fout! De erewan watervallen zijn wel echt gaaf! Sprinkhanen? Waag je maar aan de schorpioenen op stokjes ;) of wat kakkerlakjes, kan allemaal! Ik blijf jullie volgen, leuk! Veel plezier, tijd van je leven! Bye bye xx